El patrimoni marítim un atractiu i oferta turística i cultural arenyenca

La Diputació de Barcelona ha organitzaT un benchmark per tècnics de turisme en el qual hi col·labora el Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme. Un grup de tècnics de turisme de diverses destinacions de les Terres de l’Ebre i de la Diputació de Tarragona, han visitat el Maresme, per conèixer experiències turístiques, entre d'altres l'oferta lligada a embarcacions clàssiques i cultura marinera que ofereix el port d'Arenys.

Es tracta d’un “benchmark”, és a dir, una tècnica que consisteix en analitzar les estratègies que porten a terme altres territoris per tal de millorar el producte propi o de dissenyar-ne un de nou per tal d’oferir el producte o servei més adequat i òptim. Al Maresme han conegut el turisme nàutic i l’enoturisme, dos productes propis de la comarca. Un dels municipis amfitrions ha estat Arenys de Mar, on han conegut la programació de la “golondrina” Marinada que sovint s'acompanya de la música marinera d'en Pep Bergadà. També han conegut les jornades gastronòmiques del Calamarenys, característiques de la vila  durant el mes d’octubre. La delegació també ha visitat i conegut l'activitat de recuperació de patrimoni marítim que realitza el Moll i s'ha pogut valorar el seu interès i atractiu turístic i cultural que té la drassana tradicional i l'estol d'embarcacions recuperades. A bord de la mallorquina Sa Illa s'ha mantingut un interessant debat tot tastant uns vins d'Alella.

L’altre municipi protagonista ha estat Alella, seu enogastronòmica del Maresme. Els tècnics de turisme han degustat els vins de la DO Alella al celler d'Alta Alella, tot coneixent els detalls d’un model de negoci que combina la vinya i el mar i que dona com a resultat un dels Sabors Maresme més nostrat: el de la pansa blanca i el d’altres varietats de raïm autòctons dels quals s’obtenen vins i escumosos.

Contacte