L'Odina ha tornat a l'aigua després d'una completa reparació i superar els temporals de tardor i el Glòria que ha viscut en sec. Ja l'hem arborat i ara cal acabar-la de preparar per sortir a navegar.
La resturació ha estat llarga i laboriosa. Primer va caldre revisar i refer les costelles, les quadernes que aguanten l'estructura del buc i li donen forma. L'Agustín Jordan, el mestre d'aixa, en aquest moment va fer els retocs justos per perfilar i donar-li algun punt per millorar la navegació. Després ha calgut tota la feina d'entaular l'estructura. Una tasca que requereix experiència i saber donar solucions d'acord al que demana l'embarcació i poder-ho fer amb el materials que es disposa: la llargada o amplada de les taules i la seva flexibilitat per ajustar-se a cada punt. Calafatejat i pintat per acabar de protegir la fusta i garantir la impermeabilitat de la barca.
El procés l'hem recollit amb una selecció de fotografies del perfil de l'Agustín Jordán.
Així va ser la sortida cap a la varada. (veure vídeo)
Podeu seguir l'Odina a Instagram amb l'etiqueta #odina1948 (i no oblideu d'etiquetar-la sempre que la fotografieu)
L'Odina recrea una antiga barca de mitjana o un falutx o falutxo com també se l'havia anomenat. És una embarcació tradicional que feia la navegació de cabotatge a la costa catalana fins a inicis del segle XX. El treball de la nova construcció es va realitzar sobre l'estructura d'una antiga tranyina, anomenada Odina, construida el 1948 a les drassanes Sala de l'Escala. L'Odina té una eslora de 8,15 metres, més tres metres del bauprés i dos metres de botafora que forma part de la mitjana, la vela de popa.