Margaret Alison és un pesquer escocès -del tipus ringer- construit l’any 1937 a les drassanes Weatherhead de Cockenzie per encàrrec de la família Clark, pescadors de Fisherrow, un port al costat mateix d’Edimburg. June Rose va ser el seu nom original que li van canviar per Margaret Alison arran d'una reforma important i canvi de propietat que li van fer el 1947.
La seva vida professional acumula diferents activitats pesqueres i canvis de propietat. Durant quaranta anys va treballar a diversos ports de les costes d’Escòcia i també a l’Illa de Man. A finals del la dècada de 1970 el seu propietari va patir un greu accident i va quedar abandonada al Barrisdale, a Loch Hourn, d'on la va recuperar Jay Cresswell i la va portar a Tarbert. Cresswell va canviar el pont de la Margaret Allison per un de més espaiós provinent d'una altra ringer -Maid III. La Margaret ja no va tornar a pescar.
L'any 90 va arribar a Porto Colom amb un nou propietari britànic que va morir al mateix port i la barca va quedar un temps oblidada. Miquel Àngel Cerdà va comprar-la i va fer-li una completa reforma (1991) i durant la dècada dels 90 va tenir una intensa activitat de xarters turístics des de Mallorca. Amb el canvi de mil·leni va canviar de propietat. L'any 2000 va fer una breu estada a Arenys mentre treballava fent sortides turístiques des del port de Blanes per tota la Costa Brava i el Maresme. La seva activitat va tornar a baixar i va quedar aturada al port de Premià.
Des de l'estiu de 2014 és al port d'Arenys amb la voluntat de ser recuperada i que torni a navegar.
_________________________
Margaret Alison was built at the Weatherhead Boatyard in 1937. At that time she was known as June Rose and her registration number was NE203. Was built for Margaret Halley Clark of Fisherrow and the first skipper was her husband, Walter (Wattie) Clark.
The Clark family sold June Rose to Gourdon, where she worked in the herring fishery, then later as a scallop dredger, for a long time prior to going to the Isle of Man (PL70).
In 1976 was register INS when a young Jay Cresswell bought her at Barrasdale (Loch Hourn). Skipper was Tom Swanney who had a serious accident at Kyle. The restoration of Jay Creswell ends Margaret's fishing activity but opens up a whole new life. He saved Margaret Alison from a safe death.
In 90's, Margaret Alison appears in Porto Colom (Majorca) with a skipper who died in the same boat. The daughter liquidates the inheritance and sells it to Miquel Àngel Cerdà and he does a new refit to dedicate it to the charter. Margaret visits several Mediterranean destinations: Tunisia, Corsica, Sardinia ... In 2000, Margaret Alison change of owners and travels to the Costa Brava (Catalonia), where she continues working from Blanes. Financial problems with a new owners and She was abandoned until their recovery is proposed in Arenys de Mar. A project that began in 2014 and wants to close this 2018.