El Raptus, que originalment va ser batejat amb el nom de "Kvik" (del norueg pot traduir-se per ràpid o veloç) va ser construït el 1932 a les drassanes ”Christensen & Brdr Moen" per encàrrec d'Oscar Larsen, pescador de Hvaler, un grup d'illes als límits fronterers amb Suècia. La família Larsen va pescar-hi fins a finals dels anys 60 que el va vendre i, aleshores, va canviar el nom: “Raptus” pel motor que portava un Rapp-17 (1 cylinder 2-stroke semidiesel).
L'any 1971 el compren Rolf i Kari Thrane Steen d'Atle Brynestad (Noruega) i comencen un llarg procés de restauració i d'adaptació de l'arbre i el sistema vèlic. Entre els anys 1974 i 1979 va estar arborat de ketch. El 1977 li canvien el motor i se li adapta un British Leyland. Diversos problemes detectats al buc fan que els propietaris decideixein fer-li una completa revisió i restauració a les drassanes "Moen & Søn" molt a prop d'on l'havien construït. Li refan la coberta amb teca .
El 1983 el compra Werner Viekek d'Hamburg. Des d'Alemany participà a diverses trobades de Tall Ships. A finals dels anys 90 arriba a les Illes Canàries on queda pràcticament abandonat. Jordi Llobet el troba i el porta a Barcelona on el recupera despres d'una progressiva restauració, entre d'altres parts del pal i la botavara.